Vorige week was ik zomaar even weg. 6 Dagen naar Wenen. Je kent het wel: cultuursnuiven, wandelen, shoppen, rondritje met de Ringtram en een slowride in een koets. Gewoon easy! Prachtig weer, super terrassen en een prima Air B&B verblijf. Niks aan de hand dus. Tot maandagmorgen toen de terugreis moest worden aanvaard….
Mensen die me volgen op Facebook, sowieso een aanrader, weten dat ik niet zo voor vliegen ben tot afstanden van zo’n 1000 km. Dat kan vaak prima met de trein en de auto. Dat is minder vervuilend. Dus hup, op woensdag, op weg met de auto naar Wenen. Mooie rit! Hier en daar uitstappen rondkijken, ook weer helemaal niks aan de hand.
Tot maandagochtend toen de terugreis begon. Gepakt en gezakt naar het betaald parkeren terrein, tegenover het polizeibüro, om weer in de felblauwe hybride schicht te stappen. Maar helaas, het wonder der techniek was verschwunden. Daar sta je dan. Dinsdag moet ik toch weer aan de slag. Om met de Zeeuwen te spreken “oemoemenoedoe”?
Ik hoor iedereen altijd klagen over bureaucratie, slechte service, niks wordt opgelost, overal achteraan lopen en wachten, wachten, wachten. Dus ik stond helemaal in de agressief-defensieve stand. Ik zal die bureaucraten waar ik zo mee te maken krijg wel fijntjes op mijn rechten wijzen, dacht ik. Maar tot mijn enorme verrassing was de hulp van de lokale politie heel goed. Ze hebben alles nagelopen. Was de auto weggesleept, waren er beelden, collega’s werden gebeld. Gewoon prima. Ook de verzekeringsmaatschappijen van reis- tot autoverzekering waren meelevend, behulpzaam! Gewoon bezig met de oplossing van het probleem. Beter nog, ik had te maken met één alarmcentrale die voor zowel de autoverzekeraar (Allsecure) en reisverzekering (Aegon) werkte. Ik kon dus met één persoon (Martina) alles regelen. Aan het einde van de avond was ik gewoon thuis, en de volgende dag stond een leenauto klaar. De afhandeling met de Nederlandse politie liep ook vlekkeloos.
Ben ik nou gek? Ik ben, na een knap lullig gebeuren, tot nu toe gewoon goed geholpen!